Terénní výzkum nepoctivosti

Tým PLESSu publikoval výsledky terénního výzkumu nepoctivosti v Journal of Behavioral and Experimental Economics.

Co se stane, když turista zavítá v Praze do obchodu, koupí si něco malého k pití a jídlu a poprosí prodejce, aby si sám vzal potřebnou částku z hromádky nabídnutých peněz, protože turista se nevyzná v hodnotách českých mincí? Tým PLESSu pod vedením Petra Houdka z VŠE zjistil, ze každého pátého turistu prodejci podvedou a vezmou si až o polovinu více, než byla cena nákupu.

Jak si vysvětlit, že značná část lidí si nečestně vezme více peněz? Hrají roli osobnostní nebo environmentální faktory anebo je na vině denní doba, kdy mají prodejci k malému podvodu příležitost? To a více zjistíte v následujícím článku, který stručně shrnuje publikovaný výzkum a jeho širší kontext. Navíc se dozvíte, jestli byste měli být více obezřetní v přítomnosti svých kreativních kamarádů při přátelské partičce černého petra. 

Za článek a možnost jeho sdílení na našem webu děkujeme Otakarovi Horákovi z Denníku N. Originální verzi článku naleznete zde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..